2

Senarai Filem Menembusi Panggung Wayang sepanjang 2012

Posted by Rashidy Shidy on 12/31/2012 in

Selamat Tahun Baru kepada semua warga Malaysia, pelbagai filem berjaya menembusi panggung wayang Malaysia tak kira cerita Hollywood, Bollywood, chinese film, and cerita melayu.
JANUARY

ALREADY FAMOUS (MAND)
KERAMAT (MLY)
THE GREAT MAGICIAN (CANT)
CONTRABAND
(3D/2D) JOURNEY 2: THE MYSTERIOUS ISLAND
THE VIRAL FACTOR (CANT)
AH BENG THE MOVIE: THREE WISHES (CANT)
(3D/2D) UNDERWORLD: AWAKENING
I LOVE HONG KONG 2012 (CANT)
BUJANG TELAJAK (MLY)
ALL'S WELL END'S WELL 2012 (CANT)
MIRACLE 2012 (CANT)
SUMPAHAN KUM KUM (MLY)



FEBRUARY
HANTU DALAM BOTOL KICAP (MLY)
THE WEDDING DIARY (MAND/CANT)
SAFE HOUSE
MAN ON A LEDGE
(3D) STAR WARS: EPISODE I THE PHANTOM MENACE
(3D) BEAUTY AND THE BEAST
(3D/2D) GHOST RIDER: SPIRIT OF VENGEANCE
THE IRON LADY
ROMANCING IN THIN AIR (CANT)
THE DESCENDANTS
CHANTEK (MLY)
ADNAN SEMPIT 2 (MLY)
FIST OF DRAGON (MAND)
ACT OF VALOR
(2D) ACT OF VALOR
THIS MEANS WAR
MR. AND MRS. GAMBLER (CANT)
GIRL WITH THE DRAGON TATTOO
SPECIAL FORCES
HAYWIRE
WAR HORSE
THE GREY
CHRONICLES
AZURA (MLY)
LOVE LIFTING (CANT)
YOUNG ADULT
CORIOLANUS



MARCH 
DEVIL INSIDE DANCE DANCE DRAGON (MANDARIN / HOKKIEN / CANTONESE)
CINTA KURA-KURA (MLY)
(2D) THE WOMAN IN BLACK
LOVE LIFTING (CANT)
SEEFOOD (3D/2D)
JOHN CARTER(3D/2D)
DR SEUSS' THE LORAX
BUNOHAN (MLY)
A SIMPLE LIFE (MAND)
3X TROUBLE (MAND/CANT)
7 PETALA CINTA (MLY)
WE NOT NAUGHTY (MAND) (2D)
GHOST BUDDIES (MAND)
MIRROR MIRROR THE VOW MARRYING MR. PERFECT (CANT)
JIDIN SENGAL (MLY)
ONE FOR THE MONEY NIGHT FALL (CANT)
THE HUNGER GAMES (3D)
WRATH OF THE TITANS WRATH OF THE TITANS NAKED SOLDIER (CANT)
(3D/2D) STREET DANCE 2
JANGAN PANDANG-PANDANG (MLY)



APRIL 
COLD LIGHT OF DAY
3 TEMUJANJI (MLY)
(3D) TITANIC
21 JUMP STREET
UPSIDE DOWN
THE THREE STOOGES
BIG MIRACLE
UNTUK 3 HARI (MLY)
BULLET TO THE HEAD
THE CABIN IN THE WOODS
BATTLESHIP
UNCLE USIN (MLY)
WETTEST COUNTY
BERANI PUNYA BUDAK (MLY)
HOUSE AT THE END OF THE STREET
M.S. ONE MAXIMUM SECURITY
SAFE
(3D/2D) THE PIRATES! BAND OF MISFITS
MARVEL THE AVENGERS



MAY
THE LADY
SAFE
CHOW KIT
LIVES IN FLAMES (CANT)
FAIRY TALE KILLER (CANT)
GHOST BUDDIES (MAND)
NONGKRONG (MLY)
GONE
MANTERA (MLY)
THINK LIKE A MAN
WHAT TO EXPECT WHEN YOU'RE EXPECTING DIN TAO (MAND)
DO YOU BELIEVE IN GHOST? (MAND)
AKU ADA, KAU ADA?? (MLY)
HOORE! HOORE! (MLY)
THE DICTATOR
DARK SHADOWS
(3D) MEN IN BLACK 3
ROCK OF AGES
SNOW WHITE AND THE HUNTSMAN
PIRANHA 3D
MAN SEWEL DATANG KE KL (MLY)
GERIMIS MENGUNDANG (MLY)



JUNE
(3D) MADAGASCAR 3
X (MLY)
JALAN KEMBALI (MLY)
TOAST ROCK OF AGES
JIWA TAIKO (MLY)
HANTU AIR (MLY)
COLD WAR (CANT)
G.I. JOE: RETALIATION
MAEL LAMBONG (MLY)
HANYA AKU CINTA KAU SEORANG (MLY)
BAIK GILER (MLY)
AKU, KAU DAN DIA (MLY)
THE THREE STOOGES
SEEKING A FRIEND FOR THE END OF THE WORLD
PROMETHEUS
(3D) JACK THE GIANT KILLER
ABRAHAM LINCOLN: VAMPIRE HUNTER (3D)
GI JOE: RETALIATION



JULY
THE AMAZING SPIDER-MAN (3D)
ICE AGE 4: CONTINENTAL DRIFT (3D)
THE FIVE-YEAR ENGAGEMENT
THE DARK KNIGHT RISES
AMERICAN REUNION
SALMON FISHING IN THE YEMEN
(3D) BRAVE



AUGUST
STEP UP 4 (3D)
 TOTAL RECALL (2D)
 THE BOURNE LEGACY (2D)
 THE THREE STOOGES
 THE SILENT WAR (CANT)
 SAM (MLY)
 SERAM SEJUK (MLY)
 ROCK OF AGES
 THE EXPENDABLES 2
 PARANORMAN (3D)
 SAMMY 2 (3D)
 HANTU GANGSTER (MALAY / MANDARIN)
DIARY OF A WIMPY KID 3: DOG DAYS
 PREMIUM RUSH
 THE POSSESSION
 THE WATCH (3D)
KATY PERRY: PART OF ME DIVA (CANT)
 LEFTWINGS (MLY)
 SADAKO 3D (JAP)
 (3D) 29 FEBRUARI (MLY)



SEPTEMBER
SALAM CINTA (MLY)
 HANTU AIR (MLY)
 CHERNOBYL DIARIES COLD LIGHT OF DAY (3D)
RESIDENT EVIL: RETRIBUTION
 KEPONG GANGSTER (MAND/CANT)
 THE BULLET VANISHES (CANT)
 GOLDEN COUPLE (MAND)
 BAIT
 KILLING THEM SOFTLY
 WONDERFUL WORLD (3D)
DREDD
 UNTUK TIGA HARI (MLY)
 (3D) HOTEL TRANSYLVANIA
 LOOPER
 TAI CHI 0 (MAND) (2D)
 PRINCESS AND SEVEN KUNG FU MASTERS (CANT)
HANTU KAPCAI
THE BOURNE LEGACY
HEROINE ( HINDI)



OCTOBER
SWITCH (CANT)
 TAKEN 2
 THE EXPATRIATE
 HIJACKED
 CONSPIRATORS (CANT)
 PARANORMAL ACTIVITY 4
 OF MEN AND MAVERICKS
STOLEN
UNIVERSAL SOLDIER - DAY OF RECKONING
 LOVE IS…PYJAMAS (CANT)
 THE THIEVES (MANDARIN / KOREAN)
 THE GANGSTER - ANTAPAL (THA)
 HOUSE AT THE END OF THE STREET
AKU TERIMA NIKAHNYA (MLY)
THE FIERCE WIFE FINAL EPISODE (MAND)
 IMPERFECT (MAND)
 PE3 (MLY)
 VAJRAM (TML)
 KILLING THEM SOFTLY
TED (2D)
 SILENT HILL: REVELATION (3D)
FRANKENWEENIE
 BISIKAN SYAITAN (MLY) (2D)
NATURAL BORN LOVER (CANT)
 APA CELOP TOQQ (MLY)
 TAICHI HERO (MAND)
TAIKUN
NGORAT
SOFAZR THE MOVIE -JIWA KACAU
THE ASSASINS (MAND)
DANGEROUS LIAISONS
THE THIEVES ( KOREAN/ MAND)
SINISTER
NENEK GAYUNG (IND)
STUDENT OF THE YEAR (HINDI)
AIYYA (HINDI)
BHOOT RETURNS (HINDI)



NOVEMBER 
ZAITON CERITAKU (MLY)
 BUDAK PAILANG (MLY)
AJIBOY(MLY)
 SKYFALL 007  (3D)
 RED LIGHTS
ARGO COLD WAR (CANT)
 ISTANBUL AKU DATANG (MLY)
GIVE ME 4 NUMBER (MAND)
 TANDA PUTERA (MLY)
PITCH PERFECT SINISTER
 (3D) FINDING NEMO
 GANGSTER SQUAD
WAR OF THE WORLDS GOLIATH (2D)
 SING YOUR SONG
 GRAVITY
ALEX CROSS
FUN SIZE
 THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN PART 2
 RISE OF THE GUARDIANS (2D)
 WRECK-IT RALPH
SEMBUNYI
THE PAPER BOY
LAGENDA BUDAK SETAN 2
SEPAH THE MOVIE
LIFE OF PI
PONTIANAK VS ORANG MINYAK (MLY)



DECEMBER
 THE LAST TYCOON (CANT)
STRAWBERRI CINTA (MLY)
ADUTHA KATTAM (TML)
AH BOY TO MEN (MAND)
DRACULA
KUMKI
GOLDEN COUPLE
THE TOWER (KOR)
 JACK REACHER
NEETHAN EN PONVASATHAM
MY SASSY HUBBY
THE COLLECTOR (MAND)
ADIK MANJA RETURNS (MLY)
THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY (3D)
 HERE COMES THE BOOM
 CZ12 (ENGLISH / MANDARIN / CANTONESE) (2D)
 LES MISERABLES

Kalau korang nak cari cerita-2 di atas boleh laa cari kat google and search laa sendiri. haha.
Sekian Terima Kasih :D

Links to this post
0

Biodata dan pencapaian Safee Sali sepanjang kariernya,

Posted by Rashidy Shidy on 12/26/2012 in

Safee 

Mohd Safee Mohd Sali (dilahirkan pada 29 Januari 1984 di Kajang, Selangor, Malaysia) ialah seorang pemain bola sepak professional kebangsaan Malaysia yang pernah bermain sebagai penyerang untuk pasukan Pelita Jaya, Indonesia, merupakan pemain bola sepak Malaysia yang pertama bermain di Liga Super Indonesia. Sebelum ini beliau pernah bermain untuk Melaka TMFC, Kuala Lumpur FA, Sarawak FA and Selangor FA. Dan terkini beliau telah menyertai skuad Darul Takzim atau lebih dikenali sebagai Harimau Selatan yang membarisi pemain-pemain bertaraf bintang.

Pada 27 April 2011, beliau memenangi Anugerah Atlit Lelaki Paling Digemari di dalam satu undian oleh Astro Arena, saluran sukan Malaysia yang pertama.

Safee dikenali sebagai penyerang terbaik Malaysia semasa generasinya dan juga dibandingkan dengan legenda Allahyarham Mokhtar Dahari. Raja Bola Malaysia, Datuk Abdul Gahni Minhat juga menganggap Safee penyerang terbaik di Malaysia di samping bermain secara professional di luar Malaysia.[kutipan diperlukan.

Safee juga menjadi pemain bola sepak Malaysia pertama yang bermain di dalam Liga Super Indonesia dengan Pelita Jaya.

Logo Melaka TMFC
Melaka TMFC
Safee Salee memulakan kerjayanya bersama Melaka TMFC pada usia 19 tahun, walaupun hanya bermain sebanyak 5 perlawanan tetapi beliau telah diberi kepercayaan untuk menjadi pemain utama untuk kelabnya. Selepas bermain hanya beberapa bulan dengan Melaka TMFC, Kuala Lumpur FA berkaya mengesan bakat Safee Sali ketika itu dan berjaya diserapkannya dalam skuad Kuala Lumpur dalam kendalian Igor Novak. Safee mempunyai 12 kaps dan 5 gol untuk Melaka TMFC.

Logo persatuan bola sepak kuala lumpur
Kuala Lumpur FA
Kuala Lumpur FA adalah pasukan kedua diwakili oleh Safee Sali dalam kendalian Igor Novak yang berjaya membawanya ke Kuala Lumpur. Beliau berjaya menjaringkan Hat-Trick pertamanya dalam satu perlawanan Liga Premier ketika menentang Perak TKN yang berakhir Kuala Lupur FA berjaya menewaskan Perak TKN dengan jaringan 6-2. Beliau berjaya menjaringkan 11 gol pada musim pertama dan melengkapkan musim yang gemilang untuk beliau apabila beliau berjaya menjadi penjaring kedua terbanyak di belakang Azman Adnan. Semasa musim 2004, beliau hanya berupaya untukk menjaringkan 2 gol liga. Di dalam musim terakhirnya dengan Kuala Lumpur, beliau telah menjaringkan 7 gol liga, 3 gol di dalam Piala FA Malaysia, 2005 membawa Kuala Lumpur FA ke separuh akhir, dan 1 gol di dalam Piala Malaysia 2005.

Gambar safee ketika dengan Sarawak FA
Sarawak FA

Kemudian, beliau menyertai Sarawak FA lalu menjadi penjaring gol tempatan teratas dengan 10 gol. Prestasinya menarik perhatian peminat bola dan jurulatih kebangsaan. Kebolehannya menjaringkan gol dibandingkan dengan Allahyarham Mokhtar Dahari.

ketika bersama selangor
Selangor FA

Safee menyertai Selangor FA untuk musim 2006/07, lalu diserahkan jersi nombor 10 yang pernah dipakai oleh legenda Selangor FA dan pasukan kebangsaan, Allahyarham Mokhtar Dahari. Bersama Selangor, Safee membantu pasukannya mencapai pusingan akhir Piala FA dan Piala Malaysia. Bagaimanapun, Selangor tewas kepada Kedah FA di kedua-duanya dengan mata sama 3-2.

Dalam Piala Sultan Selangor 200, Safee menjaringkan gol yang mengagumkan terhadap pasukan pilihan Singapura.

Perlawanan terakhir Safee dengan Selangor adalah seri 1-1 menentang Kuala Lumpur FA sebelum pemergiannya ke Karawang, Indonesia untuk menyertai Pelita Jaya.

semasa memperkenalkan diri pada sidang media
Pelita Jaya FC

Pada 5 Februari 2011, secara rasminya Safee berpindah ke pasukan Liga Super Indonesia, Pelita Jaya dengan yuran perpindahan sebanyak USD30,000 dan gajinya sebanyak USD10,000 atau RM 30,360. Safeen menandatangani kontrak 1 tahun dengan Pelita Jaya. Ini menjadikan beliau seorang pemain bola sepak Malaysia pertama yang beraksi di Liga Super Indonesia.

Pada mulanya Safee telah diberi jersi nombor 10, Tetapi disebabkan masalah pendaftaran, sebaliknya beliau telah memilih nombor 55. Safee telah membuat penampilan tidak rasmi menentang kelab amatur, Ragunan FC di dalam kemenangan 6-0, yang mana Safee telah menjaringkan dua gol dan menolong dua kali. Safee telah menjadikan kemunculannya di dalam Liga menentang Sriwijaya FC yang berakhir dengan kemenangan 1-0 di mana Safee telah menjaringkan satu gol memberikan Pelita Jaya kemenangan yang pertama di dalam 5 perlawanan serta diundi pemain terbaik perlawanan.

Berjaya memujuk safee Sali bermain untuk DTFC
DARUL TAKZIM FC (DTFC)

Setelah lebih satu tahun bermain untuk kelab indonesia, kini Safee Sali pulang ke tanah air walaupun secara pinjaman daripada kelab arema FC yang  berpengkalan di Indonesia namun beliau tidak memilih Selangor FA yang beliau pernah sertai sebelum beliau disambar kelab Pelita Jaya tetapi beliau lebih memilih pasukan yang diberi jolokan Harimau Selatan dan PSG Malaysia kerana kemampuan kelab ini mengumpul pemain-pemain bertaraf bintang yang mewakili pasukan kebangsaan. Kemampuan penyerang kebangsaan ini amat ditagih oleh Jurulatih DTFC, Fandi Ahmad dan seluruh penyokong Harimau Selatan. Pasukan dari selatan tanah air ini mengambil sesempatan daripada masalah yang dihadapi oleh Arema FC kerana masalah ISL yang diharamkan oleh FIFA. 
Harap DARUL TAKZIM berjaya mendapatkan penyerang berbisa ini secara tetap.


PENCAPAIAN

- Juara Pestabola Merdeka 2007
- Juara Piala Sumbangsih 2009 & 2010
- Juara Piala FA Malaysia 2009
- Juara Kejohanan Bola Sepak ASEAN 2010
- Naib Juara Piala FA Malaysia 2007/08
- Naib Juara Piala Malaysia 2007/08
- Juara Liga Super Malaysia 2009 & 2010
- Penjaring terbanyak (5 gol) Kejohanan Bola Sepak ASEAN 2010




Links to this post
0

HANGAT ! Bekas anggota Ruffedge didakwa rogol anak tiri

Posted by Rashidy Shidy on 12/26/2012 in
Siapa antara mereka ??????


AMPANG - Seorang bekas anggota kumpulan Ruffedge hari ini didakwa merogol anak tirinya berumur 14 tahun, Februari lalu.

Lelaki berusia 37 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah apabila tuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen, Roszianayati Ahmad.

Dia  yang memakai baju kemeja-T berwarna biru didakwa melakukan perbuatan berkenaan di sebuah rumah di Taman Gombak Jaya, jam 9 pagi pada 9 Februari lalu.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 376 (2)(d) yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebat, jika disabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, Dalina Ali tidak menawarkan jaminan atas alasan tertuduh mempunyai hubungan kekeluargaan dengan mangsa.

Bagaimanapun, tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu agar diberi jaminan kerana dia perlu menyara kedua anak kandungnya.

Roszianayati kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM15,000 dengan seorang penjamin.

Mahkamah turut mengenakan syarat tambahan iaitu tertuduh tidak boleh tinggal serumah dengan mangsa dan tidak mengganggu mangsa.

"Tertuduh juga diarah melapor diri di balai polis berhampiran sebulan sekali dan menyerahkan pasport kepada mahkamah," katanya.

Mahkamah menetapkan 25 Januari depan sebagai sebutan semula kes.

SUMBER

Links to this post
1

SENARAI PEMAIN JOHOR DARUL TAKZIM FC (DTFC) 2013

Posted by Rashidy Shidy on 12/25/2012 in


Nama Penuh    : Kelab Bolasepak Johor Darul Takzim.
Nama Gelaran : Harimau Selatan.
Tagline            : Luaskan Kuasamu.
Stadium           : Stadium Tan Sri Dato Haji Hassan Yunos Johor Bahru (Stadium Larkin)
Pengurus         : Wan Nizam Wan Omar
Jurulatih          : Fandi Ahmad

GOALKEEPER
Muhammad Al-Hafiz Hamzah
Mohd Zamir Selamat
Zudfadhli Mohamed (Johor FA)

DEFENDER
Mohd Irfan Abdul Ghani (Felda United FC)
Kamarul Afiq Kamaruddin (Sime Darby)
Nazri Ahmad (Johor FA)
Farid Ramli (Johor FA)
Ahmad Tharmini Saiban
Mohd Muslim Ahmad
Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak
Mohd Tuah Iskandar



MIDFIELD
Mohd Redzuan Nawi
Mohd Safiq Rahim
Muhammad Akram Mahinan (Harimau Muda B)
Jasazrin Jamaluddin (Johor FA)
K. Thanaraj (Johor FA)
Musleyadi Mansor (Johor FA)
Ahmed Ezrie Shafizie Sazali (Johor FA)
Mohd Nurul Azwan Roya
Andrezinho (Johor FA)


STRIKER
Mohd Safee Mohd Sali
Norshahrul Idlan Talaha
Hadin Azman (Harimau Muda B)
Leonel Nunez (Argentina Juniors)
Mohd Azinee Taib 
Ahmad Syamim Yahya
Mohd Zaquan Adha Abdul Razak

IN
Leonel Nunez (Argentina Juniors)
Andrezinho (JFA)
Nazri Ahmad (JFA)
Farid Ramli  (JFA)
Jasazrin Jamaluddin (JFA)

OUT
Mohd Azmi Muslim (Felda United FC)
Mohd Rofi (Tidak Diketahui)
K. Sathiya (JFA)
Daniel Guiza (Getafe)
Del Nero (Cesena)


LUASKAN KUASAMU !

Links to this post
0

Barisan Terbaru Malaysia untuk kelayakan Piala Asia

Posted by Rashidy Shidy on 12/21/2012
Barisan terbaru K.Rajagobal, kini KR tidak lagi memilih bulu dengan mengugurkan pemain yang gagal mempamerkan aksi terbaik didalam kejohanan AFF SUZUKI baru-baru ini. Ini adalah barisan yang dibariskan untuk kelayakan Piala Asia tidak lama lagi..

Goal Keeper
Khairul Fahmi Che Mat (Kelantan FA)
Mohd Farizal Marlias (Perak FA)


DEFENDER
Mohd Fadhli Mohd Shas (Harimau Muda)
Mohd Asraruddin Putra Omar (Selangor FA)
Mahali Jasuli (Selangor FA)
Mohd Farizal Muhammad (Terengganu)
Mohd Marzuki yusof (T-Team)
Mohd Zubir Azmi (Terengganu FA)
Mohd Daudsu Jamaluddin (Kelantan FA)


MIDFIELD
Zairo Anuar Zalani (Kelantan FA)
Mohd Shakir Shaari (Harimau Muda A)
Wan Zack Haikal Wan Noor (Harimau Muda A)
Nazmi Faiz Mansor (SC Beira Mar)
Mohd Nor Farhan Muhammad (Kelantan FA)
Indra Putra Mahayuddin (Kelantan FA)
Mohd Badri Mohd Radzi (Kelantan FA)
Mohd Ashaari Shamsuddin (Terengganu FA)



STRIKER
Norshahrul Idlan Talaha (Darul Takzim FC)
Mohd Khyril Muhymeen Zamri (Kedah FA)
Ahmad Hazwan Bakri (Harimau Muda A)
Rozaimi Abdul Rahman (Harimau Muda A)
Abdul Manaf Mamat (Terengganu FA)
Ahmad Shakir Mohd Ali (Negeri Sembilan FA)





Antaranya nama besar yang digugurkan ialah Safee Sali, Aidil Zafuan, Zaquan Adha, dan Safiq Rahim. Mereka juga adalah pemain yg baru sahaja menandatangani kontrak bersama pasukan baru iaitu Pasukan Darul takzim ataupun lebih dikenali sebagai Harimau Selatan. Semoga harimau selatan dapat menajamkan kembali bekas pemain kebangsaan agar mereka dapat kembali mengharumkan negara.

Links to this post
4

Penting sangat ke wanita dalam dunia ini?

Posted by Rashidy Shidy on 11/27/2012



Jawapannya sudah tentu ye, penting sangat.

Makhluk yang paling saya sayangi di atas dunia ini adalah perempuan.

Percaya? Saya bukan nak main gula-gula di sini. Tetapi saya serius menyatakannya. Ketahuilah bahawa, makhluk yang paling saya sayangi di atas dunai ini adalah perempuan.

Mengapa?

Jika yang lelaki bertanya, saya mungkin memahami. Tetapi perempuan, jika kamu yang bertanya, maka saya kehairanan.

Apakah kamu tidak tahu megapa saya sayangi kamu? Adakah kamu tidak menyedari betapa istimewanya kamu?

Aku dari rahim seorang perempuan

Kalau difikirkan semula, tiada lelaki yang dilahirkan selain dari rahim ibu melainkan Nabi Adam AS. Perhatikanlah Sultan, pemerintah, perdana menteri, laksmana, tentera, pegawai, jurutera, doktor, doktor falsafah, genius, semuanya dilahirkan dari perut seorang perempuan.

Saya, dari rahim seorang perempuan juga.

Tiada manusia dilahirkan hebat. Mereka semua dilahirkan sebagai manusia biasa. Tetapi biasanya manusia-manusia hebat ini mempunyai ibu yang hebat di sisi mereka. Yang mendidik dan memberikan suasana kepada mereka semenjak kecil.

Mengapa pula saya tidak menyayangi perempuan? Mengapa pula saya tidak mengambil berat terhadap mereka? Dari rahim mereka lahirnya pewaris masa hadapan!

Sekiranya saya membiarkan perempuan rosak, dirosakkan, merosakkan diri mereka, maka sama sahaja dengan saya membiarkan masa hadapan dunia hancur, gelap, kelam dan hitam.

Jangan lupa, dari rahim perempuan juga lahirnya penderhaka, penjenayah, perogol, pencuri, yang ingkar kepada Allah, pembohong, dan banyak lagi manusia-manusia yang mencorakkan dunia dengan kehitaman. Hatta Barrack Obama juga lahir dari perut seorang perempuan.

Sekiranya perempuan yang menggendong masa hadapan dunia selama 9 bulan 9 hari ini rosak, di mana masa hadapan dunia?

Mustahil saya tidak menyayangi perempuan. Maka tiadalah harapan yang saya inginkan, melainkan perempuan juga menyayangi diri mereka dan menjaga peribadi mereka daripada perkara yang Allah larang dan murka.

Perempuan sayap kiriku

Saya hendak berkahwin dengan siapa? Mustahil dengan lelaki. Baik macam mana pun saya dengan mereka, mustahil saya akan berkahwin dengan mereka.

Saya akan berkahwin dengan seorang perempuan.

Mustahil saya tidak menyayangi kaum ini. Yang menjadi isteri-isteri dan pendamping kepada lelaki. Yang menjadi pengawal kepada segala rahsia seorang lelaki. Yang menjadi guru kepada anak-anak seorang lelaki. Yang menjadi penenang dan penyejuk mata serta pendamai jiwa seorang lelaki.

Kestabilan seorang perempuan, menjamin kestabilan seorang lelaki.

“Apabila enta bangun tidur dan melihat isteri enta di sebelah, enta akan merasakan keajaiban penciptaan Allah SWT” ~ Pakcik Rosdi. Dan dia berkata dalam keadaan tersenyum. Hidupnya bahagia dengan ketenangan isterinya: Cikgu Maimunah

Maka mustahil saya hendak membiarkan perempuan rosak, dirosakkan atau merosakkan diri mereka sendiri. Kerana mereka adalah penjaga-penjaga lelaki di satu sisi. Suami-suami memerlukan isteri-isteri yang solehah, yang baik, yang taat kepada Allah dalam rangka hendak membangunkan ummah.

Tidak dinafikan isteri-isteri juga memerlukan suami-suami yang baik. Tetapi bukan sedikit lelaki yang berubah kerana cinta seorang perempuan. Maka mengapa perempuan tidak mempersiapkan diri mereka lebih sedikit untuk mengubah seorang lelaki dengan cinta?

MasyaAllah.


Saya amat menyayangi perempuan. Maka tiadalah harapan saya melainkan perempuan menyayangi diri mereka sendiri. Menjaga diri dari kerosakan. Menjaga diri dari kemungkaran. Mempersiapkan diri menjadi hamba Allah yang taat. Buat apa yang disuruh, meninggalkan apa yang dilarang.

Maka amat menyedihkan saya jika…

Bila sayang, akan datang ambil berat. Semestinya demikian. Saya amat hairan kalau seseorang itu menyatakan sayang kepada si fulan: “Aku sayang sangat dengan kau” kemudian dia melemparkan si fulan itu ke dalam api. Mustahil itu adalah sayang.

Maka kerana sayang itu jugalah saya akan terluka apabila melihat perempuan-perempuan berkeliaran tanpa menutup aurat. Kerana sayang itu jugalah saya akan tercedera apabila melihat ada perempuan-perempuan tidak menjaga maruah mereka dan berpeleseran dengan lelaki tanpa segan silu. Kerana sayang itu jugalah saya akan terasa apabila melihat perempuan-perempuan menayangkan akhlak buruk mereka. Kerana sayang itu jugalah saya akan tercucuk dengan perempuan yang tiada rasa malu pada diri mereka.

Kalaulah perempuan tahu bahawa mereka memegang nasib dunia. Mereka bakal ibu dan isteri. Ibu kepada anak dan isteri kepada suami. Nyatakan kepada saya bagaimana mereka ini tidak memberikan kesan kepada dunia? Semestinya mereka ini memberikan kesan. Dan kesan yang diberikan oleh kamu wahai perempuan, bukannya sedikit bahkan besar.

Sudah wujud di dalam sejarah, kerajaan hebat jatuh kerana seorang perempuan. Sudah wujud di dalam sejarah, abid hebat jatuh kerana seorang perempuan.

Sebab itu saya sangat menyayangi perempuan dan sering memikirkan mereka.

Apakah perempuan-perempuan memikirkan diri mereka sendiri?


Penutup:

Jika sayang ini tidak berbalas, tidak mengapa. Tetapi

Jika sayang ini tidak berbalas, tidak mengapa. Bukan tujuan saya menulis artikel ini untuk disayangi perempuan. Tetapi tujuan saya menulis artikel ini untuk perempuan menyayangi diri mereka sendiri.

Maksud sayang pada saya adalah = Hendak masuk syurga bersamanya.

Maka kalau tak nak masuk syurga dengan saya, at least kamu kena lah rasa hendak masuk syurga dengan diri kamu wahai perempuan. Maka jagalah diri, persiapkan peribadi. Kamu pemegang masa hadapan dunia. Dan tiada yang memberikan kesan lebih besar terhadap dunia selain kamu wahai perempuan.

Kalaulah kamu tahu betapa sejuknya mata ini melihat perempuan-perempuan yang berakhlak. Kalaulah kamu tahu betapa senangnya jiwa ini melihat perempuan-perempuan yang pemalu. Kalaulah kamu tahu betapa seronoknya kalbu ini melihat perempuan-perempuan yang menutup aurat. Kalaulah kamu tahu betapa tenangnya diri ini melihat perempuan-perempuan yang menjaga batas pergaulan.

Wahai perempuan, tidakkah kamu memandang diri kamu berharga?
Maka jangan murahkan.
Siapkan dirimu untuk menggoncang masa hadapan dengan keimanan dan ketaatan.
Bukan dengan kehancuran dan kerosakan.
Sungguh, saya merayu di sini. Agar kamu mencintai diri sendiri.




Links to this post
0

CIRI-CIRI LELAKI IDAMAN MENURUT USTAZ AZHAR IDRUS

Posted by Rashidy Shidy on 11/15/2012 in

1. Solat fardhu cukup 5 waktu.

2. Ada kerja gaji RM800-1500 ke atas, boleh bayar rumah sewa, boleh beli beras, boleh isi minyak kenderaan, boleh hantar ke tempat keje. Nafkah zahir boleh bagi, bukan nafkah batin je tau.

3. Ada kenderaan: Moto kapcai dah cantek. Honda EX5 orait sangat la tu dengan 2 helmet. Basikal pun boleh, tapi penat kayuh kalau dari Bangsar ke KLIA. Sebaik-baiknya kereta, sebab nanti nak bawa isteri yang mengandung ke klinik setiap bulan.

4. Lulus ujian fardhu ‘ain sekolah rendah. Maknanya boleh mandi wajib dengan baik dan boleh ajar isteri mandi wajib dengan betul, apatah lagi mandi-mandi yang lain.

5. Boleh baca al-Quran dan boleh mengajar al-Quran walaupun setakat “Alif Ba’ Ta’” sampai Surah “Iqra’ Bismirabbikallazi Khalaq.”

6. Jenis lurus, baik & hati baik, tak menipu. Takdelah sampai menipu kata nak pergi Mydin tapi pergi mengorat jiran taman sebelah.

7. Dia paham kamu, kamu paham dia. Paham jiwo gitu. Serasi bersama. Berbeza tapi boleh masuk.

8. Gedik joget-joget pun depan bini dan anak-anak je. Depan orang lain sopan santun gitu.

9. Jenis tak cemburu buta sangat. Cemburu macam ni ok, “Ehemm..ramainya kawan laki kat opis.. Jangan sampai lupa abang taw..”

10. Belajar takat PMR je pun takpe, janji cara dia fikir tu matang dari yang belajar PhD.

11. Kalau dia jenis diam takdelah sampai orang kata tak bergaul dengan manusia lain. Kalau dia banyak bercakap pun takdelah sampai dia mengata-ngata orang lain.

12. Malas juga ke masjid, tapi dia pergi gak dalam sehari tu 2 kali sekurang-kurangnya Maghrib dan Isyak.

13. Walaupun tak kerap ke kuliah agama, tapi bila tengok Youtube Ustaz Azhar Idrus ngajar tu sampai terlupa nak tengok bola. Jika ada kuliah di masjid muka dialah ada di antara orang-orang kampung.

14. Boleh susah senang bersama. Kalau isteri nangis, dia tolong riba isteri dan tenangkan. Kalau isteri sakit, dia tolong jaga dari malam sampai pagi.

15. Jenis senyum sokmo.

16. Tak tengok sangat awek cunz, duk tengok bini dia je walaupn bini dia tak cunz (Tak cun tak pe, boleh tutup lampu!).

Links to this post
0

Tawaran MAXIS Edisi Kampus

Posted by Rashidy Shidy on 10/30/2012
Ubatilah kerinduan orang yang disayang dengan menggunakan Maxis Edisi kampus. Fungsinya seperti Youth Club tetapi Maxis Edisi Kampus hanya boleh dipakai oleh IPTA/IPTS..


Lepas ini tidak perlulah risau tentang tarikh tamat tempoh.
(promote lak aku)hehe
MAXIS

Links to this post
3

Gempar! Jalan Raya menghubungkan Puchong dan DESARIA VILLA runtuhh !!! (7 Gambar)

Posted by Rashidy Shidy on 10/29/2012 in
Kira-kira pukol 2 lebih, kejadian yang mengemparkan berlaku di jalan ke desaria runtuh.







Berikutan daripada kejadian ini, Rapid KL T515 telah dihentikan buat seketika, jalan ke arah Puchong juga telah ditutup kepada semua kenderaan termasuk motor kerana dikhuatiri jalan bersebelahan akan runtuh juga. Rela telah dikerah untuk menjaga jalan untuk keselamatan penduduk-penduduk.. 


Links to this post
0

Jangan kahwini perempuan begini JIKA........ (just for lelaki)

Posted by Rashidy Shidy on 9/04/2012 in



Pesanan Rasulullah saw untuk kaum Lelaki : “Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang ananah, yang mananah, dan yang hananah dan jangan engkau kahwini yang hadaqah, yang basaqah dan yang syadaqah”.

1.Wanita Ananah : wanita yang banyak mengomen itu dan ini. Apa yang diberi atau dilakukan suami untuk rumahnya tangga semua tidak kena dan tidak berpuas hati.

2.Wanita Mananah : wanita sebegini yang menidakkan usaha dan jasa suami sebaliknya mendabik dada dialah yang banyak berkorban untuk membangun rumah tangga. Dia suka mengungkit-ungkit apa yang dilakukan untuk kebaikan rumah tangga. Biasanya wanita ini bekerja atau berkedudukan tinggi dan bergaji besar.

3.Wanita Hananah : Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain dan wanita ini berangan-angan mendapatkan suami yang lebih baik dari suami yang sedia ada. Dalam kata lain wanita sebegini tidak bersyukur dengan jodohnya itu. Wanita sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. Dia juga merendahkan kebolehan dan kemampuan suaminya.

4.Wanita Hadaqah : melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya utk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya selain itu wanita ini suka ikut nafsunya. Wanita sebigini memeningkan kepala lelaki. Dia tenguk apa saja dia mahu. Dia suka membandingkan dirinya dengan diri orang lain. Suka menunjuk-nujuk. Wanita inilah yang menjadikan suami dulu handsome sekarang sudah botak.

5. Wanita Basaqah : ada 2 makna,
Pertama, wanita sebegini yang suka bersolek dan menghiaskan diri. Dia menghias diri bukan untuk suaminya tetapi untuk ditunjuk-tujukkan kepada dunia. Suka melawa. Wangnya dihabiskan untuk membeli make-up, kasut dan barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji-puji. Kalau dia kebetulan menjadi isteri orang ternama dan menjadi pula ketua dalam kumpulan itu, orang lain tidak boleh mengatasi dirinya.
Kedua, dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya.

6.Wanita Syadaqah : banyak cakap, tidak menentu lagi bising. Kebecokan itu juga menyebabkan segala kerja yang dibuatnya tidak menjadi, hanya tukang sibuk dan komen saja.
SUMBER

Links to this post
0

Pedoman : Wanita menutup aurat terselamat dari dirogol.

Posted by Rashidy Shidy on 8/16/2012 in

gambar hiasan

Kisah benar ini berlaku di US. Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan berseorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenal pasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

gambar hiasan

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?” (Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.” (Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL yg patot diambil ikhtibar ~

Jika kita sebagai hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan memelihara kita. Wanita tadi pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga batas-batas yang ditetapkan Islam. Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya.

“…Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya …” [Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku… semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat… sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

Semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari kejahatan syaitan yang di rejam……. InsyaAllah..

#If kita sentiasa mendekati diri dgn Allah S.W.T , insyaAllah kita akan selamat .

Links to this post
0

9 Jenis anak Syaitan

Posted by Rashidy Shidy on 6/13/2012 in



Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun

Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat.Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin

Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A’awan

Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama

4. Haffaf

Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (contoh: disko, kelab malam & tempat yang ada minuman keras).

5. Murrah

Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yang sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour lain-lain.

6. Masuud

Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yang mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim

Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumah tangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumahtangga lagi).

8. Walahaan

Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yang lain.

9. Lakhuus

Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari

===================================================================

Agak-agak anak setan mana yang sering menganggu kita ? Mari kita tengok .

Links to this post
0

Tandas Kreatif (10 gambar)

Posted by Rashidy Shidy on 6/07/2012 in
Dunia kini ditelan arus kreatif dan inovatif, alat-alat yg kita guna pun telah dibawa arus kreatif. Tandas juga tidak ketinggalan dibawa arus kreatif..


Ada tak nak guna saya ? 




Special for org cina.



Best tak kalau macam ni ?


Meh laa buang sini . aaaaa . 


Cawan vversi toilet . yum yum



tandas politic



Tandas muzik




Tandas for guitarist





For kaki Golf



Tandas paling kreatif. Boleh cuci punya (for men only)




Apa macam tandas sebegini ? kreatifkan. selamatt menggunakan ! :P


Links to this post
1

Punca Hidung berdarah

Posted by Rashidy Shidy on 6/07/2012 in





Hidung berdarah dengan tidak semena-mena (Epitaksis) seringkali terjadi di kalangan kanak-kanak, walaupun ada juga terjadi kepada orang dewasa.
Hidung berdarah terjadi apabila salur darah kecil (kapilari darah) di lapisan dalam rongga hidung pecah. Pendarahan ini biasanya berlaku secara tiba-tiba. Jika ini berlaku kepada anak kecil, ibu bapa tidak perlu terlalu panik…. lakukan langkah berikut bagi mengurangkan pendarahan ini: Suruh anak bertenang, duduk (jangan baring) dan bernafas melalui mulut secara perlahan-lahan, seterusnya picit bahagian lembut hidung (tulang rawan hidung) dengan ibu jari dan jari telunjuk selama lebih kurang 10 minit hingga pendarahan berhenti. Jika pendarahan tidak berhenti, tambah lagi picitan tersebut 10 minit lagi. Bagi mempercepatkan pemberhentian darah, boleh letakkan ketulan ais atau pek sejuk di atas tulang rawan hidung. Biasanya pendarahan hidung ini akan berhenti sendiri, tapi ia boleh berulang.





Walau bagaimanapun, jangan pandang remeh jika kerap berlaku pendarahan hidung, ia mungkin menjadi petanda bagi penyakit-penyakit lain. Oleh itu, eloklah dapatkan pemeriksaan doktor untuk mencari punca pendarahan tersebut.
Di bawah ini tersenarai punca berlakunya pendarahan hidung yang biasa….



Selain daripada punca yang dinyatakan dalam gambar di atas, pendarahan hidung mungkin juga disebabkan oleh perubahan cuaca secara mendadak, alahan, selesema, batuk yang kuat, resdung, korek hidung dengan benda-benda tajam (terutamanya kanak-kanak), dan juga kesan sampingan daripada pengambilan ubat seperti aspirin dan NSAIDS.
Bagi mengelakkan berulangnya pendarahan hidung, cuba hindari punca-puncanya dan pastikan lapisan membran dalm rongga hidung tidak tercedera…..

Links to this post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Tengok

Jom Tengok

OH ! Belog

Kartikel

Copyright © 2009 Pensel Tumpul All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.