0

Zain bersemuka dengan 3 chef untuk membuat permohonan maaf menerusi meleTOP..

Posted by Unknown on 5/01/2013 in

Zain yang begitu dikenali sebagai guru di Oh My English telah menyertai Masterchef Selebriti 2
(MCS 2) telah menimbulkan kontroversi di dalam dapur Masterchef apabila Zain dilihat melawan kata-kata Chef Adu, Chef Zubir dan Chef Jo sebagai juri dan guru di dalam dapur MCS 2. Kes ini tersebar secara luas di media massa, media cetak, facebook, twitter, fan page, dan melalui mulut ke telinga.

Zain begitu berani untuk tampil berhadapan dengan chef-chef terutamanya chef Jo untuk memberi pendapat dan tentangan yang disampaikan agak kasar dan kurang hormat. Zain mempertikaikan Dato' Aznil memenangi cabaran walaupun Dato' Aznil mengambil nasi yang telah ditanak sendiri oleh kanchana Dewi. Kes itu telah dibesar-besarkan oleh Zain dan membuat rasa kurang hati "guru" dalam masterchef. Namun Chef Jo tetap memberi penjelasan tetapi telah "dipotong" oleh Zain, hal itu menunjukkan sifat kurang sopan oleh seorang artis yang menjadi ikon oleh anak-anak muda.

Atas hal ini, pihak meleTOP telah mengundang kedua-dua pihak iaitu Zain dan para "Guru" di masterchef iaitu Chef Jo, Chef Zubir dan tidak ketinggalan Chef Adu. Kedua-dua pihak diberi peluang untuk bersemuka kembali selepas kes itu berlaku. Maka tidak benarlah seleroh Zain iaitu "Jika tidak diberi peluang, tunggu rayalah baru minta maaf". Zain mengunakan kesempatan itu untuk meminta maaf secara terbuka terhadap para guru di MCS 2 ini. Dan "guru" di Masterchef telahpun menerima maaf yang diterima daripada Zain. Kerana mereka menganggap Zain sebagai anak sendiri. Jika anak melawan kata, pasti kita akan bertegas dalam hal ini, seperti itulah boleh diumpamakan dalam kes ini.

Maka dengan itu, diharap tiada lagi pihak-pihak yang ingin melagakan kembali insan-insan yang telah meminta maaf. Dengan nasihat admin, diharap tiada lagi gaduh-gaduh sesama kita. Walaupun kita boleh dianggap berjaya dalam kerjaya tetapi hormatlah kepada orang yang lebih tua ataupun guru yang telah mengajar kita selama ini.

Sekian sahaja coretan dari penulis blog kepada anda. Buang yang keruh ambil yang jernih. ^__^

Sumber : Gambar



0 Comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Tengok

Jom Tengok

OH ! Belog

Kartikel

Copyright © 2009 Pensel Tumpul All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.